تکنولوژی های ارتباطی

۴ مطلب در اسفند ۱۳۹۵ ثبت شده است

گزارش جلسه سوم

يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۱۳ ق.ظ | نیکو تاجداری | ۰ نظر

به نام خدا

بعد از دو سه جلسه دیگر دستمان آمده که کلاس 8 صح تکنولوژی های ارتباطی را هر چقدر هم که سخت باشد باید زود آمد...حتی نیم ساعت زودتر! به طرز عجیبی کلاس شلوغی است و اگر فقط کمی دیر بیایی جایی پشت سیستم برایت پیدا نمی شود و مجبوری از کلاس های دیگر صندلی بیاوری...
جلسه ی سوم با مروری مجدد بر کاربرد مورس شروع شد.
سپس چند گزارش را که دانشجوها در وبلاگ هایشان نوشته بودند در کلاس خوانده شد از جمله گزارش من که بی دقت نگاشته بودمش! و من نمی دانم چرا از این کلاس شلوغ و پردانشجو، استاد باید گزارش من را انتخاب کند...
پس از آن استاد توضیحاتی درباره google translate و کاربردهای جدید آن بیان کرد. مثلا یکی از کاربردهای آن که شاید خیلی ها از وجودش بی خبر باشند، امکان ترجمه ی لینک های سایت های خارجی ست...
جمله ی "cogito ergo sum" را استاد به عنوان مثال در مترجم گوگل تایپ کردند. جمله ای که ترجمه اش می شود: I think therefore I am ... و معنای فارسی آن : می اندیشم، پس هستم...
گرچه استاد در همه ی کلاس هایشان این جمله را می گویند و شاید برای ما تکراری باشد اما به نظرم جمله ی جالبی ست...
از دیگر کاربردهای translate ترجمه ی ادبی کلمات و متون می باشد.
گزارش جلسه ی سومم را با جمله ای از انجیل به پایان می برم...
" چه فایده که آدمی دنیا را بدست آورد اما چیزی از روح خود بکاهد..."

لینک توئیتر و خبر

يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۵۹ ق.ظ | نیکو تاجداری | ۰ نظر

آدرس توئیتر من:

https://twitter.com/?partner=opera15-us

و این هم لینک تیتر یکی از خبرهای روز جمعه (3مارس 2017) از خبرگزاری رویترز که ترجمه ی آن را توئیت کردم:

https://twitter.com/Nikoo_tjdr/status/837754080575504384

گزارش جلسه دوم

يكشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۲۵ ق.ظ | نیکو تاجداری | ۰ نظر

به نام خدا
دومین جلسه با آموزش تایپ ده انگشتی آغاز و قرار شد که استاد ده دقیقه از ابتدای هر جلسه را به این کار بپردازد.
بعد از آن شروع کردیم به تمرین الفبای مورس و چند حرف و کلمه را تمرین و تکرار کردیم.
سپس استاد سایتی را معرفی کرد که می توان از طریق آن موسیقی را به اشتراک گذاشت. این سایت که sound cloud.com نام دارد، قابلبت آپلود پادکست را نیز دارا می باشد.
بعد از آن استاد کارکرد و کاربرد faedreader را مرحله به مرحله آموزش داد.
feadreader این امکان را می دهد که بدون بازکردن سایت ها بتوانیم از لینک های سایت استفاده کنیم.
در پایان کارهای عملی که باید انجام دهیم و شبکه های اجتماعی ای که باید در آن ها حساب کاربری بسازیم، را مرور کردیم.

گزارش جلسه ی اول

يكشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۱:۵۷ ق.ظ | نیکو تاجداری | ۰ نظر

به نام خدا



می گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست...

بیست و چهارمین روز از دومین ماه سردترین فصل سال، نخستین کلاس ترم هفتم من را رقم زد.

آسمان آن روز بارانی و کمی سرد اما عالی بود!

کلاسهای هشت صبح به خودی خود سخت اند چه برسد به روزهایی که هوا بارانی هم باشد و سرد و بخواهی از جای گرم و نرمت خارج شوی! اما چاره ای نبود باید بالاخره ترم را شروع می کردم. آن روز بارانی را به فال نیک گرفتم و به سمت دانشگاه به راه افتادم. 

به رسم همیشگی در تهران هروقت باران می بارد پدیده ی جنون آور ترافیک را شاهد هستیم. حال چه باران سیل آسا باشد و چه حتی یک قطره ببارد...

با تأخیری حدودا ده دقیقه ای بالاخره خود را به کلاس رساندم.

جای خالی ای در انتهای کلاس یافتم که از بخت بد من سیستمش خراب بود!

استاد دهکردی، استادی که پس از کلاس اصول علم سیاست در ترم دوم و اندیشه های سیاسی در ترم پنجم، این سومین کلاسی بود که با ایشان برمیداشتم، پس از بیان توضیحاتی درباره ی ماهیت کلاس و ارائه ی چشم اندازی از این ترم، درس را آغاز کرد.

همانطور که از نام این درس پیداست قرار است ما با انواع ابزارهای ارتباطی و تاریخچه ی آنها، استفاده از تکنولوژی ارتباطی و برخی مباحث نظری مرتبط با آن آشنا شویم.

استاد در ابتدا تاریخچه ای درباره ی تلگراف و به وجود آمدن آن توسط ویلیام کوک و چارلز ویت استون مطالبی را بیان کردند. سپس از "مورس" اطلاعاتی را در اختیارمان گذاشتند.

در آخر نیز چند برنامه ی ارتباطی مثل فیس بوک، فید ریدر، اسکایپ، توئیتر و ... را معرفی کردند و ما ملزم شدیم در بعضی از آنها عضو شویم و حساب کاربری ایجاد کنیم.